Sidor

tisdag, november 10, 2009

Molntunika och beställningsstopp


Denna tunikan är till samma lilla, eller jag kanske skall säga stora tjej när man pratar om en 4-åring, som skall ha prinsessbyxorna i ett tidigare inlägg. Den totala beställningen består även av en stjärnklänning (enligt denna), men än så länge väntar jag på tyget som skall samfraktas med trollen.
Denna tunika blev ett litet äventyr i sig. När jag fick förfrågan om jag hade tyg till en tunika så uppskattade jag lite väl optimistiskt, för när jag kom till sista ärmen så tog tyget slut. Självklart slängde jag iväg ett mail till Jenny för att höra om det gick att köpa en liten bit och underbara Jenny skickade mig en stuv utan extra kostnad. Jag har sagt det förrut, men säger det igen......hon är toppen!
Jag vill även meddela att jag får sätta ett beställningsstopp från nu och fram till jul. Det är jätteroligt att jag fått så många beställningar och jag vill inte ta risken att inte hinna klart de julklappar som jag tagit på mig. Jag meddelar här på bloggen när beställningsstoppet hävs och då är ni varm välkomna med beställningar igen.
Mönster: Tunika i storlek 104 enligt eget mönster.
Tyg: Brunt molntyg från JNyDesign samt rosa mudd från Hem och Hobby.
Positivt: Att trolltyget är på ingång. Dels för att tyget är så sött, men även för att det skall bli skoj att äntligen få iväg denna beställningen. Ytterligare något glädjande är att Znok Design snart kommer att få in Johannas "Glada elefanter" till försäljning.

6 kommentarer:

  1. Hej där! Vad söt tunikan blev med brunt och rosa detaljer. Vad kul med så mycket beställningar. /petra.h

    SvaraRadera
  2. Fin tunika! Det som sys i molnen kan ju knappast bli fel:) Kul att du fått så många beställningar att du fått sätta beställnigs stopp! Hoppas det inte blir för stressigt med de du har iaf, ska bli kul att se vad som ska sys...

    SvaraRadera
  3. Jätte fin. Moln jag bara älskar detta tyg i alla färger =)

    SvaraRadera
  4. Jättefin tunika!! Vad roligt att du fått många beställningar!! =)

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du får så många beställningar! Tunikan är jättefin. Förstår att det kändes skönt att problemet med att tyget tog slut löstes så bra.

    SvaraRadera
  6. Hej! Jag syr fast den smalare ärmen i den vidare./Mia

    SvaraRadera