Sidor

tisdag, september 01, 2009

En liten present till Lovis


Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har det kommit en liten Lovis till världen. Än har vi inte fått äran att besöka henne, men vi hoppas att det kommer att ske ganska snart. Ikväll har jag iallafall sytt klart presenten. Det blev något så opraktiskt som en klänning. Men har det blivit en tjej så är det svårt att låta bli. De får ta och köpa praktiska saker själva ;).

Mönstret är detsamma som denna. Jag tycker att modellen är söt och sedan är det kul i och med att den även kan användas som tunika när den blivit för kort som klänning. Tyget är från Mjuka tyger och har legat i hyllan sedan i våras. Tyget är inte tryckt ända ut, vilket resulterar i flera cm med enfärgat tyg. Detta har jag använt till ärmarna.

Klänningen är till stora delar sydd på overlock frånsett upplägget och halslinningen. Upplägget är gjort på Cover Pron. För att inte tyget skulle rulla sig strök jag på lite vliseline. Detta underlättade mycket och resultatet blev jättebra.

Mönster: Singoallaklänning enligt Ulla Welinder i storlek 68.
Tyg: Velour från Mjuka Tyger och mudd från Hem och Hobby.

Positivt: Att klänningen nu är klar och bara ligger och väntar på att få komma till sin nya ägarinna. Jag hoppas att den ska falla hela familjen i smaken :).

Negativt: Att mina lilla mamma är svårt sjuk och ligger på sjukhus flera timmar bort. Jag har varit hos henne nu i två dagar och det känns tungt. Nu hoppas jag bara att allt ska bli bra och att hon är hemma till helgen så att vi kan ses igen.

2 kommentarer:

  1. Den var ju jättesöt! Har också en ny människa att sy en present till. Kanske ska göra något liknande! Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  2. Hej Malin!
    Lovis och hela familjen tycker klänningen är jättefin! och så känner vi oss lite extra utvalda att hon är den enda i hela världen som har exakt just en sån! tack!
    kraaaam sofia

    SvaraRadera