Sidor

måndag, juni 22, 2009

Kaninshorts till Ella


Åh, visst är det underbart att solen äntligen kommit till oss. Dessvärre insåg jag att E inte hade så mycket sommarkläder om man bortser från klänningar :). Jag bestämde mig därför för att sy henne ett par shorts. E som älskar mönster valde det limegröna kanintyget (som nu är slut hos JNyDesign). Eftersom jag börjar få ont om kanintyg så valde jag att sätta en brun mudd nertill på shortsen. Detta blev en läcker detalj och jag är glad att jag tvingades till denna åtgärd.
Jag valde att göra ett eget mönster eftersom jag inte hade något specifikt för shorts. Ursprungsmönstet är Meedoms taijts ("Barnkläder : sy och sticka till barn 0-3 år"), som jag justerat i grenen samt i vidd enligt ett par byxor ur garderoben. Mönstet jag använde är det samma som för byxorna här fast med kortare ben....så klart :).
Mönster: Eget med utgångspunkt av Meedom tajtsmönster i storlek 98.

Tyg: Limefärgat kanintyg från JNyDesign samt brun mudd från Hem & Hobby.
Positivt: Att modellen blev så bra samt att E blev glad över sina shorts. Hon är helt shortsgalen eftersom hon är ganska varmblodig så kommer absolut att bli fler till henne innan sommaren är slut :).

Negativt: Att det härliga kanintyget snart är slut och att det nu bara finns bitar till detaljer kvar :(. Men man kan ju även se det som så att jag då MÅSTE köpa mer tyg fast i en annan färgställning. Och eftersom jag sedan länge spanat in det gula med röda kaniner samt det gula med bruna så kan man ju vända det till det positiva.......och det bestämmer jag att jag gör :).
Oj, såg nu att jag glömt Krumelej-märket. Bäst att skynda iväg och åtgärda detta :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar