Sidor

söndag, mars 14, 2010

Jag vill också ha en sådan.....


Det var kommentaren från Joel när Elin fick hem sin fordonstunika (denna). Självklart ville han inte ha en tunika, men en t-shirt kom det snabbt en beställning på. Det är verkligen jättekul när beställningarna kommer direkt från barnen. Att tyget var rosa var bara ett plus eftersom Joel älskar både rosa och lila. För vem är det egentligen som bestämt att killar inte kan ha rosa. Jag tycker personligen att tröjan är härligt unisex eftersom trycket är lite mer killbetonat och färgen lite mer tjejig. Eftersom Joel är en ganska smal kille samt tycker om kläder som sitter åt så valde jag en smalare t-shirtmodell.

Mönster: Eget i storlek 104.
Tyg: Rosa fordonstyg från Mjuka tyger samt grön mudd från MG-tyger.

Positivt: Mamma J har berättat att Joel blev jättenöjd och det är ju alltid lika kul. Själv tycker jag att kombinationen mellan rosa och grönt är helt underbart och en färgkombination som passar både kille och tjej.

Jag vill även passa på att tack så jättemycket för mina suneshine award som jag fick av Mysigt design. Motiveringen löd:"så välsytt och alltid så vänlig"

Jag blev fantastiskt glad. Återigen TACK!

7 kommentarer:

  1. Jättefin kombo! Kul när en kille önskar sig rosa, för som du skrev, vem har sagt att killar inte kan ha rosa? Nog för att jag valde att inte köpa just den fina färgen pga att jag kände att den inte passade någon i famijen...Tjejerna är för stora för fordonstyget och lilleman är just det ja, kille:) Vad tokig man är?!

    SvaraRadera
  2. Superläckert! Blir alltid lika glad när jag ser dina fina kläder :o)

    SvaraRadera
  3. du syr så härliga kläder jämt!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad härligt somrig! Har du nåt tips på hur man får kantbanden i samma nivå när man overlockar ihop dem efter att ha kantbandat? Dina ärmar ser så himla jämna å fina ut :-)

    SvaraRadera
  5. Jättefin! Kul att det finns killar som väljer rosa!

    SvaraRadera
  6. Jättesnygg, det är fräscht med grönt till rosa, det använder jag också. Ja, varför skulle inte små killar kunna ha rosa? Åtminstone är ju rosa en mycket populär färg på herrandelningen nuförtiden! Min lilla Tuss är iofs förtjust i tunikor också, och varför skulle killar inte få ha det?

    SvaraRadera
  7. Så fin! Nu finns livebilder på bloggen på "mina" senaste plagg =) Kram Vera

    SvaraRadera