Sidor

söndag, januari 03, 2010

Ytterligare en liten julklapp


Eftersom jag inte vågat blogga om några julklappar tidigare, så blir det en hel del nu :D. Denna tröjan är till Emil och var inte tänkta att bli till från början. Dels för att jag redan hade sytt julklappar till honom och dels för att tiden började tryta. Dock visste jag att min lillasyster skulle bli SÅ glad, eftersom hon älskar Jennys moln och ständigt återkommer till dem. Därför "trollade" jag fram ett par extra timmar under ett dygn och lyckade slutföra denna. Tröjan är efter mitt vanliga mönster, dock i en något mer slimmad version, vilket enbart beror på att tyget inte räckte till sömsmån :D. Detta gjorde som tur var inget, utan gjorde faktiskt tröjan ännu bättre.

Mönster: Eget i storlek 80.
Tyg: Turkost molntyg från JNyDesign samt mudd från Hem och Hobby.

Positivt: Detta var första gången som jag sydde halslinningen i muddversion istället för med som kantband. Dels berodde det på att jag var lite lat och trodde att det skulle gå snabbare (vilket det faktiskt inte gjorde) och dels var jag sugen på att test hur det skulle bli. Resultatet blev riktigt lyckat och det blir nog fler tröjor med muddkant.
Negativt: Från början tänkte jag sy sömmarna vid halsmudden med kedjesöm (på Coverpron), men gav upp eftersom jag fick hoppstygd hela tiden. Är det någon annan som varit med om detta och vet vad det beror på?

6 kommentarer:

  1. Jättefin!
    Har tyvärr ingen cover :-( så därför kan jag heller inte hjälpa dig..

    SvaraRadera
  2. Fin tröja,molnen är ju alltid härliga! Ser fram emot mina beställda i jersey och velour. Vad dyrt det bir med alla fina tyger... Sydde oxå mest kantband först men har insett att det inte är så tokigt med mudd i halsen beroende på tröj modell och till vem man syr. Kul med lite variation iaf!

    SvaraRadera
  3. Söt tröja! Passar fint med rött till. Jag har bara vågat mej på muddkrage än så länge.

    SvaraRadera
  4. Någon har varit flitig vid symaskinen innan jul, ser jag! ;-) Kan inte heller hjälpa dig med hoppstygnen, men hoppas att du kan hjälpa mig nån gång om jag får en egen maskin!!! :-D

    SvaraRadera
  5. Vad fin, och fina ärmar med lite pös sådär!!! Jättesnyggt, vill oxå ha en cover men nu säger mannen nej... Finns ju ingen plats här direkt!

    SvaraRadera