Sidor

fredag, januari 08, 2010

Djungel till en Tuva.....och en liten 1-åring


Idag har vi firat Sigge. Tänk att det redan gått ett helt år. Med min stora tjej tyckte jag att tiden gick ganska långsamt och att man hela tiden väntade på nästa stadie. När skulle hon börja krypa, när skulle hon börja gå??? Med Sigge har det varit precis tvärt om. Det känns nästan som om jag inte hinner med och jag söker ständigt efter ett sätt att stoppa tiden. I helgen fick jag frågan om jag är mindre pjoskig med Sigge, just för att han är en kille, men så känner jag inte. Han är ju min lilla bebis, min minsting :D.

Inatt vaknade jag vid två-tiden och tänkte:
-"Himmel, för bara ett år sedan låg jag på förlossningen och var helt övertygade om att slutet var nära" (det var visst någon som hade fått i sig lite för mycket lustgas) :D.

Setet ovan var en julklapp till barnens kusin Tuva. Att Tuva skulle få mjuka paket från oss i år var ingen överraskning, men innehåller var ju okänt. Tuvas mamma hade nämnt att hon ville ha en tunika, och det fick det bli. Till den sydde jag ett par turkosa tights med ett rejält upplägg på, så att det fanns mycket att växa i.

Mönster: Tights enligt Meedom (storlek 98), med så många justeringar att det nästan kan kallas eget :D. Tunika eget i storlek 98.
Tyg: Djungeltyg från JNyDesign samt turkos velour från Mjuka Tyger. Mudd från Hem och Hobby.

Positivt: Frånsett Sigges födelsedag så är jag mest uppspelt över tygerna med fordon som damp ner i brevlådan idag. Tack snälla Anna och sambon Johan som gjort ett hästjobb med att få ut dem. Idag fick jag även mail om att Jenny fått hem sina nya tyger och att de skickas nästa vecka. Himmel så mycket underbara tyger att sätta saxen i. Ha nu alla en riktigt bra helg!

6 kommentarer:

  1. Fin fint set! Så fint med turkost till djungel tyget... Var minsann och tvungen att till slut beställa bara liiite djungel tyg jag med nu när de nya molnen kom. Usch, vad dyrt det blir med alla nya tyger!!! Visst går tiden fort när man har barn?! Jag lovar att den verligen har gått med rekordfart sedan barn nr 3:) Grattis till 1-åringen och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Superfint!
    Grattis på 1-årsdagen där hemma och trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jättefint set! Grattis till 1-åringen! Trevlig helg till dig också!

    SvaraRadera
  4. Snyggt set!!
    Grattis till 1-åringen ( det skulle finnas ett stop och väx piller tycker jag=)

    SvaraRadera
  5. Det du skrev om barnen, kunde det lika gärna varit jag som skrivit... Och inte pjoskar man med sin lilla kille, men visst lär de vara mammas bebis tills de är 21, minst!!! För det har gått otroligt snabbt med våran lillkille, jämfört med stortjejjan. Kanske för att man hade all tid i världen när det bara var en, och med två så snurrar det ju på ganska ordentligt!! Fina kläder...

    SvaraRadera
  6. jättemysigt set...hade matchat mitt till noels kusin:) tänka sig att noel å sigge va så jämngamla:) noel fyller 1 på måndag... hoppas ni få en mysig helg kram kram

    SvaraRadera