Sidor

söndag, januari 17, 2010

Cerise och lila är svårt att motstå......


Ja, som rubriken lyder så är cerise och lila svårt att motstå om man är 3,5 år och prinsesstokig :D. Jag sydde detta i julklapp till min stora E och plaggen åkte på med en gång. Egentligen är jag ingen "rosa person", men när valet står mellan att sy plagg som inte används och att sy plagg som enbart smyckar garderoben, så är valet ganska lätt. Som tur är finns det ju andra barn i min närhet samt beställare som väljer de andra tygerna :D.


Både pufftightsen och tunikan är efter egna mönster och det känns extra skoj. Tunikamönstret har jag fixat och trixat med en hel del, men nu känns det som om jag är nöjd..... för tillfället. Även applikationen blev jag riktigt nöjd med, om man i landet lagom får säga så :D. Att sy applikationer kan verkligen vara både himmel och H. Ibland är man hur nöjd som helst och ibland känns det sådär. Ja, ja det sägs ju att övning ger färdighet, så det är ju bara att öva på.


Mönster: Egna i storlek 104.
Tyger: Velourtyger från Mjuka Tyger.

Positivt: I fredags fick jag hem sambons julklapp.....en helårs prenumeration av Ottobre. Hittills har jag inte hunnit sy något, men jag formligen dregglar över flera av mönstren. Den finns t ex en helt underbar vårkappa som jag bara måste sy till E. Kappor är väl kanske inte det mest praktiska plagget, men ibland är det härligt att få vara riktigt opraktisk :D. Nu ska jag bara hitta DET tyget.

Negativt: Att det är så himla svårt att återge färgerna i velouren. Jag önskar verkligen att jag kunde photoshop. Jag har dock en del kompisar som är riktiga gurus gällande detta, så det är kanske dags att utnyttja sina kontakter ;D.

11 kommentarer:

  1. Så himla tjusigt!!! Förstår verkligen att tösen tyckte om det :o)

    SvaraRadera
  2. jättefint! jag vill verkligen sy mer i velour, måste beställa hem tror jag... och jag vill också sy den underbara kappan som var i ottobre!!

    SvaraRadera
  3. Ursnygg applikation! Måste ha hem mer velour, känner jag... Och kanske en coverlock... Tycker du att jag är tjatig? ;-) Hahaha!

    SvaraRadera
  4. ÅH vilket fint set! Klart att man som tjej vill ha cerise och lila, hur snyggt som helst tillsammans!

    SvaraRadera
  5. Hur snyggt som helst! Förstår att det blev omtyckt. Jag gillade ocksåd en kappan i Ottobre =) Opraktisk kanske, men väldigt snygg.. /Linn

    SvaraRadera
  6. Så fint set, förstår att dotter blev nöjd! Jag är inte heller så rosa av mig men är på G att sy något aldeles "hemskt" rosa till min blivande 6-åring som faktiskt hittills gillar det flesta färger:)

    SvaraRadera
  7. Helt underbart set! Min stora tjej skulle oxå ha fallit pladask!

    SvaraRadera
  8. Jättefint set! Applikation ser helt perfekt ut!

    SvaraRadera
  9. Galet snyggt! Dags för mig att åter börja sitta vid symaskinen känner jag. Min tjej hade också älskat ett plagg i den kombon...

    SvaraRadera
  10. Supersnyggt! Jag gillar den där knalliga sortens cerise!

    Tack så mycket för sockerpastareceptet! Jag blev jätteglad, för nu har jag fått ersättning till marsipanen som jag inte kan äta. Blir garanterat tårta med sockerpasta på min födelsedag!

    SvaraRadera
  11. Du har något att hämta på min blogg:)

    SvaraRadera