Sidor

söndag, september 06, 2009

Tröja och byxa till lilleman


Som jag nämde i ett tidigare inlägg (här) så har jag även sytt en molnset till lilleman. Att jag inte bloggat om det tidigare beror på att jag inte vill att ni ska tro att jag helt snöat in på moln......även om jag älskar de tygerna. Nästa vecka kommer moln i nya färgställningar och jag längtar redan.

Lilleman är nu uppe i storlek 74 och det är först nu som jag tycker att att han är stor nog för att det ska bli något sånär praktiskt med tröja. Som ni ser nedan så har jag sytt i en revär utmed ärmen. Detta blev en ganska fin detalj, men jag måste vara ärlig och erkänna att det primärt beror på att jag var klantlig och klippte till den ena ärmen fel. Ja, ja, vi är alla mänskliga :).


Byxorna syddes med mudd nertill eftersom jag tycker att det är praktiskt nu när S krypålar. Det verkar så obekvämt när byxbenen sitter i knävecken.

Igår kväll när det var fotboll på TV, vilket jag är sådär lagom intresserad av, passade jag på att smyga iväg till mina symaskiner :). Resultatet blev ytterligare ett par färdiga plagg, vilka jag återkommer om eftersom delar av dem är hemlisar.

Mönster: Byxor efter ett egetkombinerat mönster enligt Meedom form 1 och Lennartsson. Tröja enligt Meedom form 1. Båda mönstren i storlek 74.
Tyg: Brunt och turkost molntyg från JNyDesign samt mudd från Hem och Hobby.

Positivt: Att dessa plagg äntligen blev bloggade om samt att S tillslut kommit på bild i bloggen. Roligt är också att jag fått min första beställning. Det ska bli ett par bruna molntights och nu väntar jag bara på att Jenny ska få in tyget igen så att jag kan sätta igång. Det bästa av allt är dock att min mamma kommer hem från sjukhuset idag !!!!


Negativt: Inget faktiskt. Man ska inte klaga när man cyklar i nedförsbacke :)

4 kommentarer:

  1. Se där, det blev ju inte så dumt med revärer! Ibland behövs det lite missar för att nya idéer ska få komma fram :-)

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Jag får också tacka för kommentaren! Jag är också väldigt ny, har väl hållit på i ungefär två veckor. Visst blir man glad för varje kommentar och för varje gång besöksmätaren har förändrats!

    SvaraRadera
  3. Jättefint med revärer. Misstag gör att man blir mer kreativ....

    SvaraRadera