Sidor

fredag, september 11, 2009

Överraskningspaket åt Emil


Idag har vi en härlig dag framför oss Ella, Sigge och jag. Vi är alla hemma och solen skiner redan för fullt......så mysigt.
Här hemma ska det bakas bullar för det är något som Ella tycker om att göra. Under tiden hoppas jag att lillebror tar ett långt sovpass, för annars kan det bli lite körigt :)

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så var det en hemlis på gång. Denna var till lillasysters Emil och skickades med i samma paket som denna.
Byxorna och dregglisen är som tack för den fina loggan som hon gjort till min blogg. Tanken är inte att kombinera dessa tre, men vem vet det kanske blir helt ok?
Dregglisen är i JNyDesigns söta kanintyg och byxorna i ett velourtyg som jag ropade in på Tradera i somras. Jag älskar verkligen detta tyget, men dessvärre är det svårt att få kameran att återge dess otroliga lyster.

Mönster: Dregglisen är eget och byxorna är efter ett egetkombinerat mönster enligt Meedom form 1 och Lennartsson.
Tyg: Kanintyg från JNyDesign, velourtyg köpt på Tradera och mudd från Hem & Hobby.

Positivt: Att detta äntligen kom iväg och att lillasyster blev så glad. Det ska bli spännande att se kort på Emil i sina nya kläder.

Negativt: Att jag sytt både byxa och klänning som dottern vägrar prova. Om byxorna säger hon: :
- "men dom är inte så fina.....bara mjuka och fula. Grönt är inte min faberitfärg."
Lite trist......men jag är som grodan och lever på hoppen om att de åker på någon gång framöver :). Som tur är har jag ju Sigge som inte är så noga med färger och modeller.

1 kommentar:

  1. Ibland vägrar dottern prova men det brukar gå över och det slutar med att hon gillar och använder det jag sytt. Hoppas att det fortsätter så och hoppas att din dotters provvägran också går över. Fina kläder!

    SvaraRadera