Sidor

onsdag, september 09, 2009

Ingen IDOL-stjärna men......


Sitter här med mannen och slöar framför IDOL. Annars har jag varit fantastiskt produktiv idag till skillnad från svenska landslaget. Det som blev klart ikväll är dock inte det som jag bloggar om nu..........men lugn det kommer :).

Detta set har jag velat blogga om länge, men eftersom jag även sytt en likadan tröja till lillasysters Emil, så ville jag att hon skulle få se den live innan den hamnade på bloggen. Igår lyckades jag äntligen skicka iväg den och nu ikväll ringde hon och var jättenöjd. Hon skulle fota Emil i tröjan och skicka till mig, så jag hoppas att kusinerna kan visa upp varsin tröja här framöver.

Tröjan har jag sytt helt på overlocken frånsett applikationen. Byxorna är sydda helt på overlock frånsett linningen som är sydd på Cover Pron. Då mönstret var gjort för att ge 3/4 länga tights har längden justerats och mudd satts på.

Mönster:
Tröja från Meedom form 1 i storlek 74. Tights från Ottobre 3/2009 i stl 74.

Tyg:
Brun frotté från Mjuka tyger och orange mudd från Hem och Hobby.

Positivt:
Jag är osvenskt jättenöjd med detta set både vad gäller mönster och tygval. Än har jag inte provat det på S, men allt klär ju en skönhet så det blir nog bra ;)

Negativt:
Jag är lite orolig över min overlock då jag tycker att den låter mer än vanligt. Tidigare har den varit så tyst att sambon knappt hört att jag sytt och nu låter dem som mammas gamla maskin. Jag tänker ta den till en verkstad och låta dem lyssna på den. Jag hoppas verkligen inte att det är något allvarligt. Det vore ju trist att stå utan maskin nu när det är så många härliga tyger på ingång.

2 kommentarer:

  1. Woohoo, 70-tal! Jättesnyggt! :D Jag vill också komma igång med applikationer! Har allt jag behöver, förutom tid... hur bär man sig åt som ensam med fyra små barn? Se, nu sitter jag här och klockan närmar sig halv två... imorgon kl. 6 ringer klockan...puuuh.... Jeansklänning på G! Ska bara komma på hur man syr knappsprund. Vet inte om jag är överens med alltomhandarbetes sömnadsbeskrivning och det känns som att jag borde ta reda på det INNAN jag syr det ;-)

    SvaraRadera
  2. Så himla snyggt!!! Självklart ska du vara nöjd!

    SvaraRadera