Sidor

onsdag, juli 29, 2009

Jippi!


Jag är hur lycklig som helst, för i måndags beställde jag en Janome Overlock 644D samt en Janome Cover Pro 1000. En overlock ansåg jag som nödvändig eftersom min mamma vill ha tillbaka sin. När det gäller Cover Pron så var den kanske inte nödvändig, men jag har tröttnat på att försöka få min gamla maskin att sy fina sömmar med tvillingnål. Resultatet blir nästan aldrig bra och det är så trist när man lagt ner massa tid. Egentligen hade jag tänkt vänta med Cover Pron tills sambon och jag båda jobbade heltid, men söta man tyckte att jag lika gärna kunde köpa den nu. Visst är han underbar!!!!!

Efter mycket surfande, funderande och räknande bestämde jag mig för att beställa från Sewing Machines Direct. De hade fått bra recensioner på t ex Sysidan samt var ca 3000 kronor billigare. Eftersom jag inte var intresserad av sax och trådpaketen som medföljde så fick jag
30 punds rabatt på tillbehör (en fållguide och en "clear view foot") samt endast en fraktkostnad (35 pund). Säljaren (Russell) var mycket tillmötesgående och svarade snabbt på alla mina frågor. Nu väntar jag bara på att maskinerna ska anlända (vilket förhoppningsvis sker nästa vecka). Det ska bli så spännande att sätta sig in i allt nytt och jag hoppas verkligen att vi ska komma bra överens. Annars lär ni märka min frustration här :).

Som ni kanske märkt har jag liksom många andra tagit lite semester från själva sömnaden, men jag har en hel kasse full med tillklippta plagg. Dels har det kommit fram en liten pojk ur en av magarna (adjös med alla rosa idéer) och dels så fyller kusinen Tuva 2 år snart. Dessa plagg kommer jag att blogga om senare för att inte förstöra överraskningarna :).

Igår var jag och familjen över i Danmark och då råkande jag springa på Stof2000. Där hittade jag underbar orange samt limegrön velour. Dessa kommer passa perfekt till pirattyget. Jag var helt salig och klippte redan på kvällen till byxor till både S och E. Kvalitén kändes bra och priset var bättre än i Sverige (ca 90 kr/m). Det enda negativa är att jag ångrar att jag inte köpte mer samt fler färger. Fast vem vet det kanske blir en tur till innan sommaren är slut :).



1 kommentar:

  1. Grattis till inköpet av CoverPron! Beställde också min från samma ställe och det funkade kanon!

    Tack för kommentaren på min blogg förresten! A&H:s tyger är av jättefin kvalitet. De är helt klart värda ett besök (har dock bara öppet tis och tors em). De hade tyvärr höjt priserna rejält sist jag var där, 240 kr/m för den tryckta och 160 kr/m för den enfärgade.

    SvaraRadera