Sidor

onsdag, juni 10, 2009

Hurra de nya nålarna är redan här


Som ni kanske läste i mitt senaste inlägg så stötte jag på problem med mina nålar. I måndags var jag i kontakt med Bibbi på Bibbis textil och hon rekommenderade mig Schmetz Stretch 75. Dessa beställde jag samma dag och igår låg de i brevlådan. Det kallar jag bra service och snabb leverans :). När jag ända lade in en beställde så passade jag även på att beställa några A4-ark med Totally Stabile för applikationssömnad, vilket rekommenderades av Thea (Blomma åker vagn) i hennes mycket välskrivna beskrivning över applikationer. Eftersom jag aldrig sytt applikationer förrut så bestämde jag mig för att köra en provlapp med något enkelt motiv på först och blev glatt överraskad över resultatet. Tilläggas kan även att det var jätteroligt :).

Imorgon hoppas jag på lite tid så att jag hinner testköra de nya nålarna. Jag hoppas verkligen att det fungerar för jag har tillklippta plagg till en liten nyfödd som ligger och väntar.

Positivt: Att mina nålar är här och att lilla Signe kommit till världen. Hela familjen längtar så efter att få träffa henne.

Negativt: Ingenting som jag kan komma på. Det skulle vara vädret i sådana fall, fast det blir ju inte bättre för att man gnäller över det :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar