Sidor

onsdag, februari 22, 2012

Borsta borsta tänderna.....


...det är väldigt bra. Borsta borsta tänderna så tänderna mår bra.
Ja denna visan brukar min Ella sjunga. Själv är jag uppvuxen med James Hollingworth och "Jag är en tandborste......". Jag minns i somras när vi hade kompisar i stugan och jag frenetiskt försökte borsta Sigges tänder samtidigt som jag försökte distrahera honom med tandborstlåten. När jag var klar log min kompis och sa:
-" Har du en sång till allt du gör" :D. Hi hi, hon slog nog huvudet på spiken där då jag gärna har en sång till mkt jag göra.
Nu över till dagens inlägg....

Denna tröjan är sydd till mitt syskonbarn Emil och jag hoppas att han gillar den lika mycket som jag. Jag tycker att det blev så härligt med det brun/vita till och att det gjorde att tandtrollen kom fram lite extra. Jag har även sytt en tröja i det turkosa tyget och den blev helt ljuvlig den med. Fast det är klar, det är inte svårt att få till fina tröjor när det finns så fina tyger. Gud så trist mitt intresse vore om inte Johanna och ni andra som ritar alla fina mönster funnits.

Mönster: eget i stl 98
Tyg: gröna tandtroll från LiandLo samt brun/vit jersey från Jny Design.

Positivt: Att det nu är dags att krypa ner i en mjuk säng och dra täcket över huvudet. Sov gott :D

10 kommentarer:

  1. härlig tröja!

    Pyjamas till lillebror kanske vore en ide så han vill borsta tänderna ;)

    SvaraRadera
  2. Snyggt med det randiga till :o)

    SvaraRadera
  3. Jätte snygg kombo! Tänk hur det kan kännas så mycket lättrmare när man sjunger om det man gör!

    SvaraRadera
  4. Superfin! Tyget är ju helt underbart och randigt kan bara inte bli fel!

    SvaraRadera
  5. Det var jättesnyggt med det randiga tyget till!/Åsa

    SvaraRadera
  6. Jättesnygg! Här hemma sjunger vi också till tandborstningen ;-)

    SvaraRadera
  7. Så artig genser! Det var virkelig et kult stoff, har aldri sett det før jeg! Det ble fint med de stripete ermene til:)

    SvaraRadera
  8. Jättefin tröja, och härligt bebisset i inlägget nedan!!
    Här sjunger jag _inte_ till tandborstningen, jag försöker iställlet att få barnen att vara tysta i 2minuter ;)

    SvaraRadera
  9. Kanonfint! Jag väntar med spänning på min leverans från Liandlo!

    SvaraRadera
  10. Haha...jag sjunger också mycket för min dotter när vi gör saker =). Brukar sjunga en version av "Borsta, borsta bort din sura min" fast jag sjunger tandtrollen i stället när vi borstar tänderna=). Vad snygg tröjan blev med de randiga ärmarna, de var verkligen perfekt till!

    SvaraRadera