Sidor

söndag, augusti 07, 2011

Hjälp......vilken symaskin skall jag köpa?



Här kommer ett litet set som jag sydde för ganska länge sedan. Sitter och går igenom mina bilder och hittar massor av obloggade plagg. Jag skall försöka skärpa till mig och bli mer aktiv, men semestern har verkligen gjort mig slö. Men det är kanske meningen, så att jag har massor av energi när jag kommer tillbaka.

Jag fyller år inom en ganska snar framtid och funderar skarpt på att önska mig bidrag till en ny "hushållsmaskin". Eftersom jag innehar både overlock och coverlock så anser jag att det inte behöver vara en jätteflådig/dyr maskin. Min nuvarande Huskvarna är helt ok när det gäller raksöm, men zick-zacken kräver att jag skjuter på nålen och knapphålen är under all kritik. Jag vill som ni säkert förstår ha en maskin med fina knapphål och snygg zick-zack (som skall användas vid applikationer). Är det någon som har något bra förslag?

Mönster: Egna i storlek 62
Tyg: Farmen i jersey samt cerise interlock från JNyDesign. Cerise velour från Hem och Hobby.

Positivt: Sol, sol jättesköna sol :D.

6 kommentarer:

  1. Gulligt set!
    Man ska vara lat på semester!!!
    Har tyvärr inga tips om maskiner, men det låter smart att önska dig det :)

    SvaraRadera
  2. Underbart set!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  3. Jätte sött set! Har inte nått jätte bra tips på maskin, men jag har en Emeralld 116(fast skulle jag köpa en idag skulle det bli en 118) Bra och enkel maskin som syr igenom många lager tyg!!! Är di med i Vi sytokiga på facebook?? Där byter vi ideer och frågor! Du har säkert massa tipps och inspiration själv att komma med! :)

    SvaraRadera
  4. Hej, köpte nyss en Elna 3210 ("jeans") som jag tycker är super. Jag köpte den på SewingmachinesDirect vilket innebar nästan halva priset. (du kasnke redan känner till dem i och för sig)Jag betalade under 3000:- för allt inklusive frakt och en kantbandsfot. Dessutom skickar de med presenter (5 saxar, 50 trådrullar mm). http://brallaengbom.wordpress.com/2011/05/09/elna-3210-jeans/

    SvaraRadera
  5. Sommaren är härlig ( även när det regnar ) och vi har ju turen att ha en stuga att mysa i, både ni och vi. När det gäller maskin, så har jag Pfaff, men de är ju gamla nu och de är jag väldigt nöjd med. Skulle jag köpt en ny "vanlig" raksöms maskin så skulle det bli en Janome Easy Jeans. Tycker själv att man inte behöver så himla mycket finesser.

    Så gulligt det blev med den cerisa färgen till bondgårdstyget. Gillar det tyget jättemycket. Har ännu inte tröttnat på det.

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart set... vet själv hur det är med "bortglömda" bilder man tömmer kameran och sedan ska man redigera dem och då kommer ngt annat mellan...

    Själv använder jag en Janome Easy Jeans, har haft den i två år och "peppar, peppar" aldrig haft ngt problem med den. Den kör genom tjocka lager och har alla "basic" sömmar, strular aldrig... Jag är jättenöjd med min, köpte den på kampanj på Skövde symaskiner (www.skovdesymaskiner.se)

    SvaraRadera