Sidor

onsdag, mars 09, 2011

Jag svävar på moln.......

Här kommer ett set till Signe. Lillasyster Stina har också fått ett matchande set, men det återkommer jag om en annan dag. Både tights och tunika är sydda efter vanliga mönster där tightsen har extra längd för uppvik och växtmån.
Jag gillar verkligen de röda molnen och speciellt tillsammans med turkos.
Angående något helt annat så såg jag att de lagt upp utställarförteckningen för syfestivalen i Jönköping. Såg att både Kameleont Design, Znok Design, e-slöjd, Miniskunk och Nea Nobelle skulle dit.......också självklart även jag. Det är inte varje dag det är syfestival på hemmaplan :D.
Är det några fler som skall dit?

Mönster: Egna i storlek 98
Tyg: Turkos jersey och röda jerseymoln från JNyDesign

Positivt: Idag har jag avslutat den sista beställningen med "dead-line" :D. Nu har jag några till liggande och sedan skall det bli lite sommarkläder till barnen inför kommande Lanzarote-resa. Ella har redan varit och valt tyg och nu skall jag bara fråga lilleman vad han vill ha :D.

13 kommentarer:

  1. Läckert!
    Synd att man inte bor lite närmare. Då hade jag hakat på på en gång, har aldrig varit på syfestival. Men nån gång ska det bli den första :o)

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Håller med om att turkost är riktigt snyggt till de röda molnen.

    SvaraRadera
  3. Fint set, härlig färg kombination! Kul med syfestival, synd att det är lite långt bort bara.

    SvaraRadera
  4. Härligt set! Åh, vad många roliga utställare det kommer till jönköpingsmässan... mannen har släkt där så jag kanske skulle föreslå att vi ska hälsa på en runda just den helgen...

    SvaraRadera
  5. rött och turkos är ju bara så snyggt! Jag ska till jönköping, är så glad att det äntligen är en mässa bara några mil bort... :-)

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Rött och turkost är riktigt läckert tillsammans...
    Kul med syfestival!

    SvaraRadera
  7. Jättefint set! Jajamän, jag ska till syfestivalen!

    SvaraRadera
  8. härligt set! vårigt! Att jag kommer vet du ju redan;) längtar!

    SvaraRadera
  9. Läcker färgkombination! Lyllos dig som skall få gå på syfestival...

    SvaraRadera
  10. Jätteint! Gillar modellen på byxorna. Oh dina fina lappar!

    SvaraRadera
  11. Jättefint set! Läckert med rött och turkos ihop!
    Fräck namnlapp!

    SvaraRadera
  12. Jag älskar verkligen röda molnen. Supfint set. Jag ska till syfestivalen på lördagen.

    SvaraRadera