Sidor

söndag, september 27, 2009

Prinsessbyxa till Ella


Min lilla tjej har helt plötsligt börjat växa och det så det knakar. Jag tycker att jag får lägga bort byxa efter byxa och nu börjar det bli lite tunt i byxgarderoben. Jag har länge varit sugen på att sy ett par puff-tigts och nu när behovet av byxor fanns passade jag på :).

Jag valde att utgå ifrån detta mönstret eftersom de sitter så fint på E. För att få lite mer puffkänsla gjorde jag benen något längre samt satte muddar längst ned. Eftersom jag var osäker på hur de skulle bli så sydde jag dem i ett lite billigare tyg. Dock förstod jag att de inte skulle slå så högt om de inte hade något extra. Valet föll på en applikation av två två prinsesskronor på rumpan. Tänk att så lite kan ge ett ÅHHHHHH istället för ett OK :).


Mönster: Eget med utgångspunkt av Meedoms tightsmönster (storlek 98) samt ett par Ej sikke lej-byxor.
Tyg: Röd interlock från JNyDesign, turkosa hjärtan från samma leverantör samt turkos mudd från Hem & Hobby.

Positivt: Just nu är jag riktigt nöjd med min CP. Vi har de senaste dagarna kommit riktigt bra överens och dekorsömmen nedan syddes utan några hoppstygn eller andra problem :). Jag älskar verkligen denna maskinen, men än är vi bara bekanta. Det dröjer nog ett tag innan vi blir riktiga kompisar.

Negativt: Att lampan på min hushållsmaskin gått sönder, så nu syr jag i blindo ;). Det är något knivigt att sy en applikation utan riktig belysning, så en ny lampa står absolut högst på prioriteringslistan.

8 kommentarer:

  1. Underbara! Sjukt avis på din cover!!

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Jag förstår att hon gillade dem. Känner mig också lite avundsjuk på din cover. Har bara en vanlig maskin.

    SvaraRadera
  3. Fin fina! Vilken söm använder du till applikationer? Jag är ju nybörjare på sånt:)

    SvaraRadera
  4. Fräna och så smart att trixa lite så den lille blir nöjd :o)

    SvaraRadera
  5. Jättefina, snygg modell och prinsesskronorna ger den extra "touchen"!

    SvaraRadera
  6. Snygga, jätte härliga färger =)

    SvaraRadera
  7. Jättefina byxor, gillar verkligen applikationen!

    SvaraRadera
  8. Supersnygga - och jag håller med CP: när underbar när den går som den ska, på samma vis som man kan få lust att kasta ut den genom fönstret när den helt plötsligt får för sig att krångla =).

    SvaraRadera