Sidor

onsdag, juli 08, 2009

Här är familjen Barbapapa......



Oj, nu har det varit lite bloggtorka och tänkte därför uppdatera bloggen med ett plagg som jag sydde innan semestern. Jag har mitt föräldrarhem i Hjo och där ligger en av mina favoritaffärer Hem & Hobby. De har ett jättestort utbud av billiga tyger och då framför allt bomullstyger. Trikåtyger är det sämre med men det fixar ju JNyDesign och Mjuka Tyger så bra :).

Varje besök i Hjo inkluderar iallafall ett besök på Hem & Hobby och denna gången hittade jag ett jättesött bomullstyg med Barbapapa som jag bara inte kunde motstå att köpa. Resultatet blev en klänning till E och jag är jättenöjd med resultatet. Hon blev så söt och spetsen gjorde den så flickig utan att bli prålig. Tanken var att hon skulle ha den på midsommar, men efter en liten chokladincident så blev det inte så :(.

Mönster: Eget med lite hjälp av en klänning från garderoben.
Tyg: Barbapappatyg från Hem & Hobby samt bomullspets från mammas gömmor (en underbar skatt att gräva i).

Positivt: Att det fina vädret verkar hålla i sig och att jag precis målat klart uterummet på stugan. Det är även härligt att spendera långa härliga dagar på stranden med familjen.

Negativt: Att det inte blir något sytt eftersom maskinerna inte är med i stugan. Jag har en hel hög med underbara tyger hemma däribland kaniner, husvagnar, moln, trikå från E-slöjd samt velour från Mjuka tyger. Tilläggas kan väl även att nu är även Johannas underbara pirater, igelkottar, grodor och stretchfrotté på väg in. Jag har riktig abstinens. Det enda som blev sytt förra veckan var draperier till uterummet och det är inte ens hälften så roligt att sy som barnkläder :). Efter semestern blir det jobbigt för symaskinerna :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar