Sidor

torsdag, juni 21, 2012

Veckans kofta



Ni som följer mig på FB har kanske redan sett denna, men för er andra.......veckans kofta. Igår avslutade jag massa påbörjade plagg och idag hade jag en halv väska med nytt till mig och barnen med ner till stugan i Halmstad. Den enda som blev utan var Marcus, men jag tror inte att han sörjer för det :D.

Det har blivit lite olika koftor och jag hoppas att ni inte tröttnat än, för det finns fler idéer i huvudet :D. Jag fick en underbar kommentar på FB där läsaren undrade hur min garderob såg ut om jag sydde en kofta i veckan :D. Dock kan jag meddela att mig garderob behöver ett lyft, så några veckor till kan jag hålla på utan att det blir för mycket.
På denna koftan har jag sytt krage och slag vilket jag inte gjorde igår. Visst har jag gjort det tidigare, men det måste vara över 15 år sedan. Jag är sådan att jag gärna testar först och läser instruktioner sedan, så det blev lite sprättande. Dock blev resultatet okej och det är ju det som räknas. Denna koftan är som ni säkert ser Odd Molly-inspirerad, men för att inte göra en total kopia så har jag valt långa band i sidorna som kan kan vira ett eller två varv. Jag vet att söta Martina också sytt en liknade så vi kan komplettera varande fint vid nästa syträff :D

Mönster: Eget i storlek XS
Tyg: Trikåtyg som jag köpt från något ställe i Asien. Bomullsband från tygfabriken samt hyskor och hakar ur mammas gömmor.

Positivt: Angående koftan så är jag nöjd och jag hoppas att den kommer att användas flitigt. För övrigt är jag i stugan och njuter av livet med familjen. Efter helgen jobbar jag en vecka till och sedan är det semester.....härligt. I tisdags var min mamma och pappa hemma hos mig och med sig hade mamma en riktig goody-bag. Jag hade bett henne att kolla i gömmorna efter band, spets och knappar och hon hade hittat en massa. Måste nog gräva lite djupare i denna skattkista nästa gång jag åker till Hjo.

5 kommentarer:

  1. Så grymt snygg, önskade att jag vågade sy till mig själv!

    SvaraRadera
  2. Åh så supersnygg, tyget är underbart och gör sig så bra till en kofta!!

    SvaraRadera
  3. Så snygg, vill oxå ha, visst är det kil att sy till sig själv ibland!/Åsa

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt! Krage med slag har inte märkt att det var för femtom år sen, inte vi heller. Helt underbart, och tyget är bara för fint!

    SvaraRadera