Sidor

söndag, februari 05, 2012

Julklappen till Love.....


Detta lilla setet låg i paketet från oss märkt Love. Min syster Hanna hade önskat sig Krumelej-kläder i julklapp och självklart blev det så :D. Jag blir så glad när släkten önskar sig kläder. Ett tag var det ett ständigt återkommande paketinnehåll och jag var rädd att de hade tröttnat......men uppenbarligen inte ;D.

Tyget är inköpt från Tyskland och jag tycker att det är så himla fint. Hanna berättade igår att Love nu vuxit i setet så jag får nästan kräva henne på en live-bild.

Idag är det väldigt kallt hos oss så det blir mest inomhusaktiviteter. Själv har jag bestämt mig för att vara ute i riktigt god tid i år och har därför redan börjat på Ellas vårkappa. Igår började jag klippa till den och idag skall jag försöka hinna med några sömmar. Eftersom jag nu är ute i så god tid har jag möjlighet att sy lite då och då och skam om jag inte vore klar lagom tills de första vårstrålarna träffar oss. Innan dess skall jag även försöka bestämma mig för vilken symaskin jag skall investera i. Ja jag vet att jag velat i över ett halvår, men snart......

Mönster: egna i stl 62 (eller var det 68)
Tyg: Räven och gåsen i jersey från Mishas samt svart velour från Tygfabriken i Huskvarna.


Positivt: Lata sköna söndagar.....

4 kommentarer:

  1. Livebilder kommer!! Kläderna används flitigt och vi kommer aldrig att tröttna på att få fina Krumelejkläder i paketen : D

    SvaraRadera
  2. Hur skulle man nånsin kunna tröttna på Krumelej paket?! SÅ snygga välgjorda grejjer! Jag hade älskat sånna paket till mina barn!!
    Jätte jättefin tyg kombo och fina plagg!

    SvaraRadera
  3. Åå, så fint! Elsker de revene:)

    SvaraRadera