Sidor

tisdag, oktober 25, 2011

Byxor till Sigge

Som jag nämnde i mitt förra inlägg var det sy-lan i Vaggeryd i lördags och himmel vad trevligt vi hade. För visst kan det inte bli mycket bättre än flera timmar tillsammans med 7 lika sytokiga tjejer. En hel dag med bara prat om symaskiner, pressarfötter och tyg dvs precis lika nördigt som det låter :D. Tack alla ni som var med och förgyllde dagen, ingen nämnd och ingen glömd.


Redan när jag fick redan på att det skulle bli en syhelg bestämde jag mig för att viga tiden oavkortat åt sömnad till barnen. Sigge var i stort behov av nya mjukisbrallor inför kommande termobyxor där jeans under inte är speciellt bekvämt. Eftersom alla barn gillar fickor fick det bli byxor med stora fickor. Liknande byxor har ni säkert även sett hos Martina på W Collection.

Mönster: Eget i storlek 92
Tyg: Svart velour från Tygfabriken och stjärnor från JNYDesign.

Positivt: Sigge är jättenöjd och så även jag :D. Just ja, ett extra plus var att jag efter två års mailande äntligen fick träffa Martina. Kul att äntligen träffas :D

14 kommentarer:

  1. Grattis Sigge! Till fina byxorna alltså!
    Och jag kan instämma i att Sy-Lan är ett av det roligaste som finns!
    //Thea (Kokalal)

    SvaraRadera
  2. Snygg kombo med rött och marinblått!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  3. Grymt snygga byxor han har fått, roligt att få träffas så där och bara sy :)

    SvaraRadera
  4. Ja, visst var det kul att ses :) Vilka finfina brallor Sigge fått!

    SvaraRadera
  5. Så snygga brallor han fått!!!

    SvaraRadera
  6. Snygga byxor! Läter underbart med syhelg!

    SvaraRadera
  7. Kan bara instämma med de andra:) du har ju sp bra smak;) fniss! Storkram

    SvaraRadera
  8. Supersnygga byxor! Ser verkligen mysiga och sköna ut.

    SvaraRadera
  9. Härliga byxor, fina detaljer!

    SvaraRadera
  10. Så snygga byxor. Älskar kombon med svart och rött till killar.

    SvaraRadera
  11. Gillade fickorna, ja hela byxan så klart. Han blev säkert väldigt nöjd. Härligt med syhelg ... lite avis är jag allt.

    SvaraRadera