Sidor

onsdag, april 27, 2011

Nu är vi tillbaka....

Nu är vi tillbaka i Sverige efter en underbar vecka på Lanzarote. Barnen har älskat det och lekt dagarna i ända med sina kusiner. Vädret har varit med oss hela veckan och med en solig helg i Halmstad därefter är jag riktigt fräknig. Pippi Långstrump släng dig i vägen :D.

I tisdags var det dock dags för vardag igen och lite ny sytid. Jag har börjat beta av några beställningar som blev över innan resan samt planerat några nyinkomna. Jag har även beställt hem en hel del nya tyger. Tänk att man är borta en enda vecka och då exploderar det nya tyger lika snabbt som knopparna på träden.
Idag blir det ett ett inlägg innehållande en bodysuite. Denna är redan levererad och beställd av min kära syster som ville ha en speciell present till sin kompis. Ryktet har sagt att hon blev nöjd....och då är ju även jag det :D. Suiten är sydd efter mitt vanliga egenknåpade mönster som ni säkert sett här tidigare.

Mönster: Eget i storlek 62/68
Tyg: Turkosa ugglor från Znok

Positivt: Att jag på fredag åker över till Jenny på Liandlo och hämtar hem en ny laddning med nya tyger :D. Visst låter det som en perfekt början på helgen.

11 kommentarer:

  1. super gullig suite!! Vad kul att ni fick en fin vecka!!!Och tack ingen för mönstret!Det blir kanon!! :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin dräkt, älskar tyget!/Åsa

    SvaraRadera
  3. Lanzarote låter underbart!! Superfin bodysuite!!

    SvaraRadera
  4. Åh, så härlig suit!Vilken härlig tid du haft;) å mer att se fram emot...Jenny hon ä toppen hon! Tummelisa är helt fantastiskt!

    SvaraRadera
  5. Mottagaren blev mycket nöjd! En speciell present till en speciell liten kille! Tack söta underbara storasyster! kramar

    SvaraRadera
  6. Jättefin! Och ja, det llåter som en fantastisk helg! :-)

    SvaraRadera
  7. Välkommen hem! =) Härlig och fräsch suit!

    SvaraRadera
  8. Den var ju jättesöt och fräsch!
    Skulle gärna vilja ha lite cover råd, om du hinner, för du verkar ju vara ett riktigt cover proffs :-). Jag håller på och testkör min nya janome, men dels verkar trådarna trassla och fastna när jag kommer till slutet och ska ta av tråden. Sen hoppar det lite emellanåt. Försökte göra en dekorsöm, men det blev sådär...

    SvaraRadera
  9. Super cute! I just love that owl fabric!

    SvaraRadera
  10. Den är så fräsch ... man tröttnar aldrig på det tyget, tycker jag. Bodysuit är ett mycket praktiskt och härligt plagg !

    SvaraRadera