Sidor

torsdag, mars 24, 2011

Sommar, sommar, sommar.......


......eller nu kanske jag överdriver, men visst börjar man längta när man ser denna somriga klänningen. Denna är för omväxlings skull sydd till Ella och den skall packas med i resväskan när vi åker till Lanzarote.

Tyget är från LiandLo och så fort jag fick se det visste jag att det skulle gå hem hos min flickiga flicka. Mycket riktigt var det just detta tyget som hon valde när jag bad henne att välja ett :D.

Solklänningen är sydd enligt eget mönster som jag ritat med hjälp av ett linne. Fördelen att använda linne istället för en tröja när man ritar mönstret är att man får rätt proportioner på axelmåttet. Risken när man använder ett tröjmönster är att man fegar lite och ringar ärmsömmen för lite.

Mönster: Eget i stl 116
Tyg: Rosa hjärtan från LiandLo samt vit interlock från JNyDesign.

Positivt: Måster erkänna att även jag är lite småkär i detta tyget. Jag tycker att detta tyget utgör ett bra exempel på hur ett tyg kan växa ytterligare när det omvandlats till ett plagg. Nej, nu skall jag kurera mig från min dunderförkylning.

9 kommentarer:

  1. Åh, så härligt sommrig den klänningen ser ut och så underbart det låter att ha en resa att se fram emot! Lite avis blir jag ju:) Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Det är så mysigt!!! Älskar klövertygerna med från liandlo med!
    Hoppas du kryar på dig! Vilken dag blev det för dig på mässan? Kram

    SvaraRadera
  3. Åh så fin!
    Jag vill också ha en tös i den åldern och sy åt :).....

    SvaraRadera
  4. Oj så så fin! Verkligen en härlig sommarklänning! Krya på!

    SvaraRadera
  5. Vilken jättefin klänning! Nu börjar man ju längta till sommaren när man ser så fina plagg :)

    SvaraRadera
  6. Super härlig klänning!! Krya på dig nu så att du blir frisk tills ni ska åka!!!

    SvaraRadera
  7. Superfint, supersomrigt och superflickigt!!=)

    SvaraRadera
  8. Åh vilken härlig sommarklänning! Ja men just ja...klart du inte missar symässa på hemmaplan :P Har 20 mil enkel väg så jag funderar fortfarande, hmm!

    SvaraRadera