Sidor

tisdag, december 07, 2010

Levererad födelsedagspresent och ett trevligt möte :D

Sitter för tillfället och försöker få igång min Iphone. Just nu uppdaterar den någonting som verkar ta en bra stund och då kan jag ju lika gärna passa på att skriva ett litet inlägg. Idag har jag levererat min sista beställning inför jul och nu är det bara julklappar som återstår :D. Det ska bli jättekul att få lite tid för sömnad till Ella och Sigge också. Inte för att de har direkt dåligt med kläder, men det är väldigt många tyger som inte blivit kläder till dem än. Nu skall det iallafall bli ändring på detta!
Eftersom jag vet att denna tunikan är levererad så kan jag äntligen blogga om den. Själva grunden i tunikan är sydd efter mitt vanliga mönster i stl 92, men det är första gången som en av mina tunikor förärats med fickor. Jag var tvungen att klura lite innan jag vågade mig på att klippa i sidsömmen, men när fickan väl var sydd så kan jag konstatera att det faktiskt var ganska enkelt.
Först har jag klippt ur en bit ur sidsömmen motsvarande öppningen på fickan. Därefter har jag klippt dels en fickpåse (med elefanter) och dels en i jersey. Ur jerseyfickpåsen har jag klippt bort motsvarande bit för ficköppningen som i sidsömmen. Därefter har jag lagt mudden (ganska sträckt) mot rätsidan och därefter jerseypåsen. Dessa tre delar sys ihop och sömmen stickas ned. Slutligen syr jag ihop jerseypåsen och elefantpåsen, följt av sidsömmen. Klart!

Som ni kommer märka har det blivit fler av denna modellen :D.

Mönster: Eget tunikamönster i stl 92
Tyg: Svarta interlock-elefanter från Znok, röd interlock från Mjuka tyger samt röd mudd från Hem och Hobby.

Positivt: Jag är barnsligt förtjust i denna tunikan och jag hoppas att mottagaren gillar den lika skarp som jag. Och nu över till det trevlig mötet.....

I söndags var jag upp hos Jenny (LiandLo) och hämtade mina metrar av Johannas Rödluvan. Tyget är helt underbart och det var jättekul att få ett ansikte bakom LiandLo. Vi hade en trevlig pratstund och som "grädden på moset" fick jag se kommande tryck. Jag tycker att ni alla skall hålla utkik, för det är mycket fint på gång. Lycka till Jenny, jag ser fram emot januari :D.

14 kommentarer:

  1. Men vilken fin tunika!! Gillar verkligen iden med fickorna! Blir du ledsen om jag skulle göra nått liknande?? Skulle ju så klart inte kopiera helt och naturligtvis länka till dig!! Tyget med elefanterna är så snyggt!! :)

    SvaraRadera
  2. Jätteläckert med det röda till det svarta!
    Fickorna har jag oxå gjort tidigare, när man klurat ut som du skriver,så är det bara att köra :o)

    SvaraRadera
  3. Åh, den är jättefin. Bara älskar rött och svar ihop =)

    SvaraRadera
  4. Verkligen jättefin, i mina favoritfärger dessutom.

    SvaraRadera
  5. Superläcker! Gillar verkligen kombinationen rött och svart. Fickorna blev jättebra, men jag är nog lite för trött för att fatta hur du gjorde just nu... Får prova på det nån dag när jag är piggare :-)

    SvaraRadera
  6. Ursnygg!
    Rött och svart är en av mina favvo kombosar!/Åsa

    SvaraRadera
  7. Kanonfin! Färgkombinationen är jättefin och de svartvita elefanterna är min favorit! Det blir jättefint med fickor på, som ett litet pynt.
    Jag har börjat göra sådana fickor på byxor och kjolar, det är lite extra pill men det är det värt. Tror nog att jag gör det lite extra bökigt för mig, men resultatet blir snyggt vilket är huvudsaken.

    SvaraRadera
  8. Fickorna är verkligen en favorit! Tack för tipset om tyget också!

    SvaraRadera
  9. Verkligen fin! Man blir så glad av elefanterna :-) Spännande med nya tyger från Liandlo. Jag är inte så lite sugen på det underbara rödluvantyget, men man kan inte köpa allt...tyvärr ;-)

    SvaraRadera
  10. Åh vad fin!!!!
    Vi ses på söndag :)
    /Emma

    SvaraRadera
  11. Så söt klänning och fickorna blev ju pricket över i:et!

    SvaraRadera
  12. Jättesöt tunika! Det röda blev pricken över i!

    Kan passa på att tipsa om att jag just nu har en liten utlottning av en valfri necessär. Kanske kan vara något?

    SvaraRadera
  13. Snygg klänning! Söt och tuff på samma gång. Vad duktig du har varit med alla beställningar!

    SvaraRadera
  14. Superfin klänning, coolt med röda kanter till :)

    SvaraRadera