Sidor

torsdag, april 22, 2010

Rosa utbåtar till cool kille....


Här kommer ytterligare en t-shirt. Denna gången är det till en cool kille som gillar rosa och som vågar gå mot normerna. Trots att hans kompisar säger att "killar inte kan ha rosa", så struntar han i det och svarar helt enkelt:
-" Men jag har ju rosa och jag är ju en kille".


T-shirten är enligt mitt eget mönster, vilket är ett av smalare modell. Halslinning och ärmslut är kantade med petrol-färgad interlock och fållen är sydd med Cover prons avigsida (trippelsöm).

Mönster: Eget i storlek 110/116
Tyg: Johannas cerisa u-båtar från Znok design samt interlock från Stoff 2000.

Positivt: Personligen älskar jag denna dels pga trycket, dels eftersom kantbanden lyfte tröjan ytterligare och dels för att denna passar bra till både kille och tjej.

19 kommentarer:

  1. Jätte fin tröja och TUMMEN UPP för killen!! Min äldsta son vill inte ha mycket hemsytt i skolan för kommentarer han fått av skolkamraterna...

    SvaraRadera
  2. Härliga färger! Önskar min coola kille ville ha lite rosa också... Måste passa på att fråga, vad gör jag för fel när jag kantar. Har precis gjort klart ett linne som jag kantat med interlock, fast den var en tunn variant. Jag har gjort enligt beskrivning, dvs sytt fast rätsida mot rätsida, vänt kantbandet över och sedan sytt en sömm med tvillingnål. Men jag tycker att det töjer sig och får en konstig utåtstående form!! Alla andra får så perfekta kanter :-( det är kanske öva som gäller. Men jag tar tacksamt emot tips. Jag ska lägga en bild på bloggen om en stund.

    SvaraRadera
  3. Verkligen underbar färg kombo!!! Håller med om att den passar både kille och tjej även om det nog inte är alla killar i den "storleken" som vågar rosa... Jag har inte glömt måtten men scarfen med de bästa måtten blir alltid kvar på dagis.

    SvaraRadera
  4. Vilken snygg tröja! Stort plus för den coola killen!

    SvaraRadera
  5. Jättefin tröja. Tyger känns verkligen somrigt!

    SvaraRadera
  6. Hej, du är ju fantastiskt duktig! Jag blir alldeles insprirerad att själv ta fram symaskinen. Glad att jag hittat hit!

    SvaraRadera
  7. Så snygg! Jättefin modell och härliga färger! Vad du hinner sy mycket, jag är imponerad =).

    SvaraRadera
  8. Jamen, färgkombon är ju bara så härlig :)
    Och vilken kille du har!

    SvaraRadera
  9. Håller med alla andra. Superhärlig kombo och tuff kille!

    SvaraRadera
  10. Fin blus! Förstår att killen gillar den! Blir nästan lite förvånad att det finns barn/vuxna som fortfarande tror att pojkar inte kan ha rosa, åtminstone tycker jag det är rätt så ofta man ser killar i rosa nuförtiden :-).

    SvaraRadera
  11. Snyggt och passar absolut till en kille! Kul när pojkar våga använda rosa!

    SvaraRadera
  12. Superläcker tröja med härliga färger!

    SvaraRadera
  13. gud så snygg kombo!! och tyget i sig är så snyggt =)
    min pojk älskade rosa tills vi bytte dagis...

    SvaraRadera
  14. Rätt inställning!! :D Rosa funkar alltid... Kram på dig vännen.

    SvaraRadera
  15. Så läckert med turkos till det tyget! Lovely med coversömmen!

    SvaraRadera